JAKOŚĆ CZY GŁOŚNOŚĆ

Jakość czy głośność? TOYA Studios o dynamice dźwięku w filmie.

TOYA Studios zaprasza na dyskusję na temat jakości dźwięku w filmach. Odpowiednie brzmienie, które nie wywołuje u widza dyskomfortu, to nadrzędny cel wielomiesięcznej pracy nad ścieżką audialną. Podczas spotkania obalimy mity, zastępując je faktami dotyczącymi dynamiki zgrania dźwięku. Współczesna technologia nie stawia ograniczeń dla dynamiki, bariery powstają niestety w warunkach odsłuchu, którym warto się przyglądać. Porozmawiamy o tym, jakie standardy odsłuchu są potrzebne w studiu zgrań, w kinie, czy np. w studiu montażowym do tego, aby zrealizować profesjonalnie udźwiękowione dzieło. Dowiemy się także więcej na temat poszczególnych elementów warstwy audialnej. O tym, czy dialog musi być głośny, aby był zrozumiały? Czy naprawdę stoimy przed wyborem między jakością a głośnością?

Podczas spotkania czwórka operatorów dźwięku opierając się na konkretnych przykładach opowie o swoich sposobach na uzyskanie zamierzonego efektu. Opowiedzą o tym, dlaczego każdy twórca może mieć doskonały dźwięk w swoim filmie, jeśli będzie pamiętał o kilku podstawowych zasadach. Do dyskusji zaprosiliśmy wybitnych specjalistów: Piotra Knopa, Franka Kozłowskiego, Sebastiana Witkowskiego i Mateusza Adamczyka, którzy na podstawie własnych doświadczeń wprowadzą uczestników spotkania w podstawy pracy z dźwiękiem.

Termin: 22 czerwca 2016, 16:00
Miejsce: Kino Alternatywa
Goście: Mateusz Adamczyk, Piotr Knop, Franek Kozłowski, Sebastian Witkowski

Mateusz Adamczyk - operator dźwięku

Absolwent Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie. Aktywny twórca ścieżek dźwiękowych filmów i reżyser nagrań muzyki filmowej. Współzałożyciel Studia Soundmaking w którym powstały ścieżki dźwiękowe m. in. filmów „Cześć Tereska”, „Rezerwat”, „Jeż Jerzy”, „Papusza” czy „Polskie Gówno”. Laureat Nagrody Indywidualnej 37 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w kategorii "Dźwięk" i Orła w kategorii Najlepszy Dźwięk za film "Wojna

Polsko-Ruska pod flagą biało-czerwoną”.

Sebastian Witkowski -operator dźwięku

Absolwent Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie z 2000 roku. Aktywny twórca ścieżek dźwiękowych filmów i reżyser nagrań muzyki filmowej. Współzałożyciel Studia Soundmaking w którym powstały ścieżki dźwiękowe m. in. filmów „Cześć Tereska”, „Rezerwat”, „Jeż Jerzy”, „Papusza” czy „Polskie Gówno”. Laureat Nagrody Indywidualnej 37 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w kategorii „Dźwięk” i Orła w kategorii Najlepszy Dźwięk za film "Wojna Polsko-Ruska pod flagą biało-czerwoną".

Piotr Knop - operator dźwięku

Operator i montażysta dźwięku, pracujący w zawodzie od ponad 30 lat. Związany z Wytwórnią Filmów Fabularnych w Łodzi, potem Studiem Filmowym Łódź, a obecnie TOYA Studios. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Autor dźwięku do ponad czterdziestu fabuł i realizator zgrania do ponad stu filmów. Laureat nagród za dźwięk w „Małej Moskwie” (Polska Nagroda Filmowa Orły, 2009 r.) oraz „Bandycie” (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, 1997 r.). Realizator zgrania dźwięku do filmów „Papusza”, „Hiszpanka”, „Dzień kobiet”. Twórca dźwięku do filmu „Sąsiady” Grzegorza Królikiewicza.

Franciszek Kozłowski - operator dźwięku

Operator i montażysta dźwięku, założyciel studia UCHOSTUDIO. Ma na swoim koncie autorstwo kompletniej warstwy dźwiękowej do dokumentów, programów telewizyjnych, krótkich form fabularnych, teledysków, seriali animowanych. Tworzy dźwięk do debiutanckich filmów fabularnych: „Klezmer” i „Heavy Mental”. Udźwiękawiał filmy dokumentalne Bartosza Konopki (m.in. "Królik po berliński", „Sztuka znikania”), a także ostatnio nagradzane „Deep love” J. P. Matuszyńskiego, „Efekt domina” E. Niewiery i P. Rosołowskiego, „Badjao. Duchy z morza” E. Kubarskiej czy „Bracia” W. Staronia.


zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.